Alone

Blev en bra kväll igår trotts omständigheterna, god grillad mat och gött gäng..

Sov hos mamma och pappa inatt, varit där hela dagen och bara varit, skönt! Pluggat har jag självklart gjort också men ja har ingen motivation trots att jag tycker det vi läser är intressant..
Jag känner att jag måste hitta något nytt nu, jag är trött på samma sak varje dag.
Sprang en runda innan, skönt att springa ensam, i eget tempo, utan klocka, bara koppla bort vardagen lite. Det är DÅ jag mår som bäst.

Jag har tröttnat på cykling, jag vill inte ge mig ut, jag har knappt cyklat något i år men ändå vill jag inte. Kände samma sak förra året, jag tycker inte det är kul och jag vet inte varför. Vätternrundan, 30 mil om 1,5 månad, jag borde verkligen träna men det blir inte så..

Nu ligger jag i soffan, Jakob var här en snabbis och käkade men åkte igen så får se vad kvällen har att erbjuda :)

För när vännerna försvinner eller kärleken tar slut ser man allt med lite andra ögon..

Don't stop me now

Hade sån ångest igår om jag skulle gå ut och äta eller inte så pratade jag med Andreas och han sa precis de orden jag behövde höra! Något i stil med "du har klarat allt i skolan nu, unna dig lite" så det blev att jag åt på lilla krogen med fina vänner, sjukt gott också :))

Skrev klart inläsningen sent igår kväll så den ska lämnas in nu, klarade precis duggan också och inte heller det är så dumt :) 1 högskolepoäng rikare :)

Nu väntar bara 3 h föreläsning, slutar vid 17 ikväll, den är lite tråkig men ikväll blir det mys med mina finaste tjejer, grillning står på schemat :))

Njut av livet innan det är försent

I väntan på tåget

Känner mig så sjukt dålig! Jag menar det verkligen, min kropp skriker efter träning, jag har överskottsenergi som bara ligger där till ingen nytta.

Varför?

Jo för jag har så sjukt himla jäkla mycket annat att träningen som för övrigt är det absolut bästa jag vet blir lagt åt sidan.. Skolan är överdrivet mycket nu, fattar inte hur veckan framför mig ska gå ihop men ja får väl hålla tummarna och be John blund komma lite senare om kvällen.
Ikväll ska jag dessutom jobba, jag vet borde inte lägga tid på det men pengar måste jag ha och studiebidraget kommer man inte långt på kan jag säga till er som inte vet.

Andreas bror fyller år ikväll så det ryktas om middag med honom ikväll men får se hur det blir med det, har både dugga och inlämning imorgon som måste fixas med och ja dygnet har ju tyvärr bara 24 h..

Haha aja avslutar med ett skratt för jag stressar upp mig själv hela tiden nu men ja det är mycket nu och jag hoppas det ska lugna ner sig snart så jag kan träääänaaaaa :D

Puss&kram skumbanan

Onsdag shalaalaaalaa

Vaknade verkligen på rätt sida idag, glad och PIGG! Haha det sistnämnda händer inte ofta, idag ville jag hoppa upp och börja dagen :)

Sitter nu på stationen och väntar på tåget mot en lång dag i Växjö :) om Andreas kan ta på sig att fixa maten ikväll så måste det bli milen för mig, kanske ska tävla nästa vecka. Har inte bestämt mig än då jag absolut inte tränat tillräckligt mycket och jag vet mitt humör när det går dåligt.. Haha får väl se om jag kan intala mig själv innan att jag får ta det som en tävling för mig själv och strunta i motståndet :) men hur det blir bestäms nog inte förrän kvällen innan, alltså på tisdag..

Once you control your mind, you can conquer your body

Glassigt

Igår blev en stressig dag, Växjö, jobb på heco, plugg, matlagning. Och sen var klockan alldeles för mycket egentligen..

Idag var det riktigt segt att gå upp, ville sååå gärna bara stänga av klockan och somna om ett par timmar men nej, det fick jag inte. Växjö och plugg hela dagen, inlärning av en uppgift på fredag, dugga på fredag, tenta på tisdag. Heja mig!! Skulle behöva plugga 24/7 och lite till men jag har ju så mycket annat roligt att göra.. Haha

Gick en runda med Jennie när jag kom hem från skolan, därefter tog jag en löprunda, blev ganska lugnt tempo med några intervaller :)
Nu har jag lagat mat och ligger i soffan och tjockar mig med en glass, himla gött :) blir nog sängen snart tror jag, lika tidigt imorgon..

Lev livet

Dålig med uppdatering, i know!
i torsdagskväll kom Jakob hit, det blev bakpotatis, hockey och negerbollsbak, trevlig kväll :)

i fredags blev det jobb på heco, 7 km löpning, mys med Amanda och Petra i stan. Och sen kvällen blev bara lugn i soffan. :)

igår jobbade jag igen, därefter ett intervall pass och därefter ett besök hos mamma och pappa :)
em spenderades i strålande sol på fotbollsplanen i Gislaved där gis tyvärr fick stryk i premiären. På kvällen firade vi benjis födelsedag, trevligt :)

idag är det vilodag, ska köra motorcykel och kolla på fotboll :) benen är stela efter intervallerna igår så är nog bäst så.

kärlek

Torsdag

Blev en bra dag, seminariet gick fin fint, och var inte så farligt att gå upp vid 5 heller! Haha

Sprang en runda i em, den härliga känsla att kunna springa utan smärta. Har dock väldigt dåligt steg, teknik och kondition men ah det kändes bra och 4 km blev det :)

Tränaaaa

Jag är på gång igen :)
Igår efter skolan drog jag med Josephine till gymmet, körde bröst och biceps samt avslutade med 40 min promenad på bandet. Skönt att bara tjöta :D

Idag var jag "ledig" har pluggat hela dagen med lite pauser, cyklade en runda på racern, men var tvungen att vända då jag höll på att ramla flera gånger pga vinden! Haha men 15 km blev det iaf :) pluggade lite till sen när Andreas kom hem så tog vi en lång promenad, skönt.

Fick reda på att jag klarade förra tentan idag också :D det ger lite extra motivation till att plugga, så roligt att se när det är grönt resultat :)

Nu blir det sängen för imorgon går tåget 5.45 mot Växjö och seminarium.

Skottland 5-8 April

Här kommer ett sent inlägg om vår underbara resa förra helgen, har helt enkelt inte haft tid att sätta mig ner och vaken skriva eller gå igenom bilderna men nu så.
Resan började redan i torsdags då vi åkte mot Malmö och mina släktingar då flyget skulle gå tidigt från Köpenhamn på fredagen. Det blev en trevlig kväll med mat, massa tjöt och innebandy med småttingarna :)

I fredags ringde klockan tidigt, 5.15 tror jag det var. Det vara bara att gå upp, äta frukost och bege oss mot tåget som skulle ta oss till flygplatsen. Allt flöt på bra och en stund senare landade vi i Edinburg, Skottland. Väl framme åkte vi till hotellet, checkade in, jag snabbskrev duggan men missade godkänt med ett poäng. Kände dock inte att det gjorde något för jag bara stressade igenom den för vill så gärna ut och se staden.
Vi gick ut vid 11, gick till slottet i stan (Edinburg), shoppade (köpte 2 par shorts, en jeans väst, skor, en kavaj och lite småsaker) och åt en grym middag på hard rock cafe. Vid 7-8 tiden kände vi oss slitna efter en lång dag och begav oss tillbaka till hotellet, lånade en film och kröp ner i sängen.

Lördagen började med en rejäl frukost innan vi började promenara in mot staden igen, denna gången för att ta tåget mot Glasgow. Det blev en ca 40 min lång resa med tåget innan vi var framme. Vi började med att gå på stan, men varken jag eller Andreas var sugna på mer shopping så vi kikade på själva staden innan vi tog en glass på Mcdonalds där jag lyckades bli inlåst på toaletten(!!) Vilken panik man fick, det var någon automatisk magnet som aktiverades när man vred om låset och den släppte inte när jag låste upp sen så jag kunde öppna en springa nere vid dörren och låste men inte uppe där magneten satt. Jag försökte och försökte men det gick inte och mobilen hade jag lämnat på hotellet och där ute i restaurangen satt Andreas.. haha jag var tillslut tuvugen att trycka på "emergency door opening" och tillslut kom jag ut. Hjärtat slog snabbt där en stund.
Ja efter det så gick vi till en affär, köpte lite fika, mackor och så och tog en taxi ut om Celtics arena för att se matchen. Vi kom i väldigt god tid, ca 2 h innan matchstart så vi åt våra mackor, kollade uppvärmningen och bara njöt av att ta det lugnt. Matchen började och det var sjuk stämning, alla hoppade och skrek. Celitc vann med 3-0 och vår svenske stjärna Mikael Lustig gjorde mål.
Efter matchen gick vi in till stan igen, alla gick som på ett led från matchen typ, massa folk! Vi gick direkt till tågstationen och begav oss mot Edinburg igen. Åkte till hotellet och såg en film och ännu en bra dag var över.

Söndag och sista hela dagen i Skottland, vi gick in till stationen och idag tog vi ett tåg mot Pitlochry och Whiskeyn. Det var en liten, mysig stad. Tyvärr snöade det när vi kom dit och var ganska kallt men vi fick en fin upplevelse ändå. Vi frågade en man på stationen om vägen till Destileriet och han gav mig en karta men det låg inte där kartan sa att det skulle ligga utan en bra bit där ifrån så vi gick nog över en mil den dagen för att komma fram och tillbaka där ifrån. haha, men det var det värt, det var häftigt att se hur det går till. Även om jag inte dricker whiskey och de vi fick smaka av var inte alls goda, eller den ena var helt okej men den andra, fy sjutton!
Vi fick en guidad rundvandring och som sagt en provning. När vi kom ner till själva staden igen efter en lika lång promenad tillbaka gick vi till ett cafe och åt en riktigt god middag innan vi tog en liten extra promenad genom staden för att sedan ta tåget tillbaka till Edinburg. Även denna kväll somnade vi efter en film och sov riktigt gott i de stenhårda sängarna.

Och så i måndags åkte vi hem, det blev inte så mycket mer än att gå upp, åka till flygplatsen, äta frukost där och sen återvända hemåt.
På hemvägen summerade vi resan och vi var båda riktigt nöjda, vi kände att vi hade valt rätt stad att bo i, rätt ställen att besöka och sett det vi ville se. Det blev en fantastisk bra resa med den bästa jag vet, skönt att få komma ifrån verkligheten med bara honom <3 Här kommer några av alla bilder vi tog på resan :)

Dålig!

Jag vet, superdålig på att blogga nu.. Var ju i Skottland förra helgen, fantastiskt, tänkte skriva allt om den resan imorgon :) sen vi kom hem i måndags har jag iaf tränat en gång, sprang en runda på 20 min. Sen på em fick jag feber och har haft det fram tills idag då jag är feberfri men fortfarande förkyld.

Annars har veckan varit stressig, har inte hunnit vara hemma och vila mig frisk för har mycket i skolan nu både grupparbete och dugga imorgon och på lördag så liite att göra nu. Haha
Ikväll har jag smitit iväg lite från plugget, hjälpte Annelie att flytta, sjukt tråkigt men hoppas det blir det bästa för dem.

Nu måste jag sova, ska ju upp och skriva dugga imorgon, usch håll tummarna, har pluggat alldeles för dåligt :/ och ja som sagt om resan kommer imorgon :D
Puuuss

Skjorta kavaj och röda byxor

Våren är här!! Öppen Skinnjacka, vita converse och rosa nagellack, underbart! :)

Halsen är fortfarande dålig så får bli en vilodag även idag och i helgen också :/

Åker imorgon och det känns fantastiskt, ska bli skönt att komma iväg lite :) dock har jag dugga imorgon (en liten tenta) via internet så kan ju hoppas på att hitta ett internetcafe eller nåt så jag kan skriva den, annars får jag ta det sen. Det oroar mig inte speciellt mycket just nu för nu ska vi iväg :D väskan är packad och när jag kommer med tåget ikväll hämtar Andreas mig för en natt i Malmö hos mina släktingar. Flyger ju från Köpenhamn imorgon.

Skottland kommer bli awesome :)

Just fly away

Halsen är dålig IGEN.. Vill träna nu!!
Ja händer inte så mycket annat, jag pluggar och träffar vänner, igår var jag hos Amanda som bjöd på god mat och trevligt sällskap. Fin tjej det där! :)

Nu ska jag snart till Växjö, en heldag blir det, kommer inte hem förrän vid 7 tiden, om halsen känns okej då så ska jag ut och springa, så nu håller vi tummarna :D

Längtar till helgen, kommer bli awesome :D

Jag är på gång

Varit en bra helg hittills, påskafton slutade bra med fina vänner, gött käk på lilla krogen och trevligt här hemma sen Efter :)

Vaknade på söndagmorgonen med att det ringde på dörren, en kille som var med på festen gick till Harrys och tänkte sen sova hos oss (men vi visste inte det) haha men när han kom var porten låst så han hade sovit i bilen! Måste varit sjukt kallt och han såg frusen ut när han kröp ner under en filt i soffan! Haha

En löprunda på det, middag hos mamma och pappa, fika hos Andreas föräldrar och sen Bingolotto och johan Falk med fina vänner :)

Nu har jag precis varit ute på en löprunda igen och ska ta en promenix med Jennie nu. I em blir det middag med släkten och förhoppningsvis en premiär tur på cykeln :) sen film och mys med vänner ikväll :D

Man slutar aldrig förvånas, tänk på att handling och ord är två helt olika saker!