Trust

Träningen med klubben i onsdags var pest och pina, såå sjukt jobbigt var det i backen denna gången. Vet inte varför det just denna gången var mycket jobbigare än tidigare liknande pass.
Vi körde först ett par km bara löpning som uppvärmning, sen kom vi till backen, körde 12 intervaller upp och gick ner mellan varje. Pulsen höjs så man tror att hjärtat ska hoppa ut ur kroppen vissa gånger. På kvällen kom Jakob förbi med en födelsedagspressent, en superfin lampa som ni ser nedan :)

Igår vaknade jag med sjuk träningsvärk i skulderbladen så antagligen gav det något iaf. Därför blev det en vilodag igår, var i Växjö först och sen träffade jag Matilda och senare hämtade jag en soffa :)

Nu väntar jag på att klockan ska slå 9.00 så jag kan kolla på lägenheten som jag ska flytta in i senast på måndag, börjar bli nervös nu. Jag har inte ens sett den tidigare och jag kanske flyttar in i den redan i eftermiddag.. Haha papperna är iaf påskrivna sedan någon månad tillbaka, tyck att jag är konstig men ah, dessa lägenheter ser i princip likadana ut och har en liknande standard, det är en studentlägenhet på campus i Växjö, så nära och bra till skolan och svåra att få. Man får ta det man får helt enkelt, jag hoppas det är rätt beslut även om känslorna är blandade just nu.

Man rår inte för hur man känner

Someday

Blev en mil på rullskidorna på morgonen, fick ta några små pauser och bara stanna, inte för att jag var trött egentligen utan för motivationen inte finns där. Jag tycker det är så tråkigt att träna för tillfället, dagarna är gråa och trista, det blir mörkt tidigt, det är kallt och jag märker ingen skillnad. Det är nog den största anledningen till att jag tycker träningen är så tråkig, jag behöver se lite resultat nu.

Annars har dagen bestått av plugga, nu slötittar jag på one tree Hill. Ikväll blir det ett träningspass med klubben, tror det blir intervaller med stavar i backe, det typiska onsdagspasset. Snart är det slut på dem och det känns väldigt tråkigt..

Även fast låten är slut behöver man inte sluta gilla musiken

Dansa dansa rör på hela kroppen

Träningen de senaste dagarna har mest bestått av löpning, lite rullskidor:
Onsdags-träning med klubben, löpning med stavar i backe
Torsdags-löpning
Fredags-löpning
Lördags-löpning med Linus som sällskap
Söndags-rullskidor med Marcus tills min ena stav gick sönder så fick vända och försöka ta mig tillbaka med hjälp av en hel och en defekt stav, det gick men inte  så mycket träning av det. Tog istället mammas promenad stavar och gick en runda.
Måndag-kort rullskidspass med sjuk träningsvärk i rygg och armar, antagligen från stavgången. Haha
Idag blir det vila :)

Annars har veckan rullat på, jag har träffat fina vänner, Bowlat, spelat bingolotto, varit på Ikea, blivit bjuden på middag av Annie,
Sjukt längesen jag träffade henne så vi hade mycket att prata om. :)

Nu är jag på tåget, påväg hem från Växjö, ska nog stanna i Värnamo och se en film innan jag åker vidare mot Gnosjö :)

Nu är det inte många dagar kvar!!

B-day

Födelsedag idag och hittills har den varit helt okej, varit som en vanlig dag förutom många hälsningar och gratulationer som jag tackar för :)
Nu är jag påväg hem från Växjö för att åka till träning och senare middag med familjen, mysigt :)

Igår var jag i ullared med renee och matilda och hittade mycket nödvändigt. haha När jag kom hem och kollade posten låg där ett paket fyllt med toblerone från en hemlig avsändare som senare avslöjades vara Tomas, tack så mycket :)

Schweiz

Schweiz var kanon, allt gick bra med tåg, flyg och så, förutom att tåget var försenat på hemvägen men det löste sig.

Jag kom ner på torsdagseftermiddagen, då hämtade Fatima mig på flygplatsen. Haha vilket bök det var innan vi hittade varandra! På kvällen åt vi middag med familjen sen såg vi bara en film och tog det lugnt.

Fatima jobbade på fredagen så då passade jag på att springa ett pass i backarna, sjukt jobbigt !! Haha sen var jag med henne när hon tog hand om flickan, tog henne till skolan och fixade mat och sånt. Sen på em/kvällen visade hon mig  runt i byn där hon bodde. Ett litet mysigt samhälle utanför lusanne.

På lördagen skulle vi sova ut, det gick väl sådär kan man ju säga.. Haha när tanken var att klockan skulle ringa satt vi redan på ett tåg in mot en större stan, lusanne. Där inne kollade vi i ett kapell, gick på stan, åt på en god restaurang, var vid en sjö flera timmar och bara var, sjukt gött :) och lite sånt mys hann vi med :) sen åkte vi tillbaka för att byta om och fixa oss inför kvällen, det blev en hård kväll med utgång i lusanne. Sjukt roligt och en massa folk var det! Innan vi var hemma och i säng var klockan över 6 på morgonen. Eftersom jag gick upp strax efter 8 sen för att packa ihop mina saker och så innan det var dags för mig att åka mot flygplatsen blev det en tröttsam dag! Sov en timme på flyget men inte mer än så, tänkte sova på tåget hem från Köpenhamn också men på burgerking på flygplatsen träffade jag ett äldre par som började prata med mig och det föll sig naturligt att vi tog sällskap även på tåget då de skulle på samma håll. I Värnamo sen stod pappa på perrongen och väntade på mig, så var jag hemma igen efter en fantastiskt bra och rolig helg :) nu är det snart bara en månad kvar sen kommer hon hem <3

Dagarna efter har varit jobbiga, med tanke på mina sovtimmar i helgen och att jag gått upp vid 5, lagt mig vid 22-23 så är jag rätt sliten nu. Men ja, tenta på lördag så måste kämpa fram tills dess.
Träningen som blivit av sen jag kom hem är 10 km löpning och en timme intervaller med stavar i backe. Igår blev det vila och då blev det film och mat med fina vänner :)

Change the game, don't let the game change you
Backarna jag sprang upp och nedför i Schweiz

Mot Schweiz

Då var jag påväg, sitter på tåget från Värnamo till Alvesta där jag ska byta för vidare tåg mot Köpenhamn. Så långt är jag men, men i Köpenhamn, stor flygplats, ensam, börjar bli lite nervös nu. Haha men har två timmar på mig så jag borde ju hitta och lösa det känns det som.

Längtar så tills i eftermiddag då jag är framme :D ha det så bra här hemma nu! :)

Feeling my way through the darkness

Onsdagen är gången och ja det som har varit riktigt bra hände ikväll, en riktigt bra träning med grabbarna i klubben, löpning och intervaller med stavar blev det och efter en timme var vi nog alla lika trötta. Fick höra att jag såg stark ut i löpningen vilket var mycket inspirerande då jag själv kände mig som en elefant..

Fick bli en snabb dusch och en snabb vända hem för att få i mig lite mat innan bilen styrde mot Hillerstorp där ett glatt gäng bestående av Jakob, Pär, Frida och Mattias väntade. Bonde söker fru på tv och prat och skratt i pauserna blev en lyckad kväll.

Imorgon drar jag mot Fatima och Schweiz ett par dagar, ska bli underbart att träffa henne och prata på riktigt, slippa Skype som bara hackar och krånglar. Skönt att man kan vara så bra vänner trots att man är så långt ifrån varandra <3

Blött

Dagen har bestått av plugg, fixat mat och tagit det rätt lugnt. I eftermiddag bestämde jag mig för att träna, solen sken och det såg ut att vara en fantastisk dag. Jag la mig och sov en halvtimme först för att bli lite piggare innan jag gav mig ut.
När jag väl var ute och stod där på rullskidorna märkte jag att det blåste rätt mycket, det blev en jobbig resa första halvan innan jag vände och hoppades på en behagligare resa hem igen. Då kom regnet, det öste ner, verkligen öste och jag suckade. Körde på bra i slutet, jag frös och var dyngsur när jag kom tillbaka till bilen med 17 km i bagaget, gött!
Blev en lång, varm dusch och nu är jag återhämtad igen, ligger i soffan och kikar på Sverige-Nigeria och tänker att jag borde plugga lite till..

Inte alltid som planerat

Min tänkta sovmorgon i lördags slutade i att jag vaknade halv 8 och var pigg, efter en liten suck gick jag upp. Det visade sig att mamma skulle åka till reftele och tända ljus på graven så jag tänkte att jag drar på mig rullskidorna, åker en ny väg och åker så långt jag hinner innan hon plockar upp mig på vägen. 14 km kom jag och det var riktigt skönt sådär på morgonen.
Tände ljus för både mormor och morfar, farmor och farfar, så mysigt på kyrkogårdarna nu när det brinner så mycket ljus.

På eftermiddagen styrde bilen mot Vimmerby, halloweenfest väntade, det blev en helt okej kväll, en seg söndag som mestadels spenderades i soffan. Solsidanmys med Hanna Linda och Jonas på kvällen blev mycket trevligt, bra avslut på helgen.

Idag började en ny kurs,handelsrätt, grundkurs. Intressant men det lockar inte att läsa lagboken! Haha
Det blev en seg dag och mitt humör var inte på topp, många tankar snurrade och när jag kom hem fann jag bara en lösning -jag måste träna. Tog bilen till töllstorp, värmde upp med 3 km löpning, därefter rök skidstavarna fram och 10 intervaller i ladugårdsbacken avklarades. Efteråt mådde jag mycket bättre, piggare och gladare, otroligt härligt :)

Nu väntar sängen, längtar sjukt mycket till helgen redan!!

It's on

November är här och denna månad ska jag förhoppningsvis skrapa ihop många timmar till träningsdagboken :)

Började idag efter tentan, som för övrigt kändes väldigt bra med 23 km på rullskidorna, riktigt härligt pass med fint väder, sol och vindstilla. Det kunde jag inte tro först, kom hem efter tentan, åt och kollade ut, spö regn, det verkligen öste ner och motivationen sjönk. Var så sjukt trött att jag gick och la mig, sov en halvtimme och drog sedan på mig träningskläderna. När jag kollade ut då så sken solen, perfekt :) det blev ett härlig pass och jag lyckades hålla motivationen uppe hela tiden, jag körde på bra och det gick riktigt bra, underbar känsla :)

Imorgon är tanken att jag ska hinna med ett pass på förmiddagen, sen födelsedagsmiddag för bror och därefter halloweenfest.

Nu blir det i alla fall sängen, det tar på krafterna att gå upp vid 5 varje morgon och vara igång hela dagarna, tur att tentaperioden är över för denna gången.