Skottland 5-8 April

Här kommer ett sent inlägg om vår underbara resa förra helgen, har helt enkelt inte haft tid att sätta mig ner och vaken skriva eller gå igenom bilderna men nu så.
Resan började redan i torsdags då vi åkte mot Malmö och mina släktingar då flyget skulle gå tidigt från Köpenhamn på fredagen. Det blev en trevlig kväll med mat, massa tjöt och innebandy med småttingarna :)
 
I fredags ringde klockan tidigt, 5.15 tror jag det var. Det vara bara att gå upp, äta frukost och bege oss mot tåget som skulle ta oss till flygplatsen. Allt flöt på bra och en stund senare landade vi i Edinburg, Skottland. Väl framme åkte vi till hotellet, checkade in, jag snabbskrev duggan men missade godkänt med ett poäng. Kände dock inte att det gjorde något för jag bara stressade igenom den för vill så gärna ut och se staden. 
Vi gick ut vid 11, gick till slottet i stan (Edinburg), shoppade (köpte 2 par shorts, en jeans väst, skor, en kavaj och lite småsaker) och åt en grym middag på hard rock cafe. Vid 7-8 tiden kände vi oss slitna efter en lång dag och begav oss tillbaka till hotellet, lånade en film och kröp ner i sängen.
 
Lördagen började med en rejäl frukost innan vi började promenara in mot staden igen, denna gången för att ta tåget mot Glasgow. Det blev en ca 40 min lång resa med tåget innan vi var framme. Vi började med att gå på stan, men varken jag eller Andreas var sugna på mer shopping så vi kikade på själva staden innan vi tog en glass på Mcdonalds där jag lyckades bli inlåst på toaletten(!!) Vilken panik man fick, det var någon automatisk magnet som aktiverades när man vred om låset och den släppte inte när jag låste upp sen så jag kunde öppna en springa nere vid dörren och låste men inte uppe där magneten satt. Jag försökte och försökte men det gick inte och mobilen hade jag lämnat på hotellet och där ute i restaurangen satt Andreas.. haha jag var tillslut tuvugen att trycka på "emergency door opening" och tillslut kom jag ut. Hjärtat slog snabbt där en stund. 
Ja efter det så gick vi till en affär, köpte lite fika, mackor och så och tog en taxi ut om Celtics arena för att se matchen. Vi kom i väldigt god tid, ca 2 h innan matchstart så vi åt våra mackor, kollade uppvärmningen och bara njöt av att ta det lugnt. Matchen började och det var sjuk stämning, alla hoppade och skrek. Celitc vann med 3-0 och vår svenske stjärna Mikael Lustig gjorde mål.
Efter matchen gick vi in till stan igen, alla gick som på ett led från matchen typ, massa folk! Vi gick direkt till tågstationen och begav oss mot Edinburg igen. Åkte till hotellet och såg en film och ännu en bra dag var över.
 
Söndag och sista hela dagen i Skottland, vi gick in till stationen och idag tog vi ett tåg mot Pitlochry och Whiskeyn. Det var en liten, mysig stad. Tyvärr snöade det när vi kom dit och var ganska kallt men vi fick en fin upplevelse ändå. Vi frågade en man på stationen om vägen till Destileriet och han gav mig en karta men det låg inte där kartan sa att det skulle ligga utan en bra bit där ifrån så vi gick nog över en mil den dagen för att komma fram och tillbaka där ifrån. haha, men det var det värt, det var häftigt att se hur det går till. Även om jag inte dricker whiskey och de vi fick smaka av var inte alls goda, eller den ena var helt okej men den andra, fy sjutton!
Vi fick en guidad rundvandring och som sagt en provning. När vi kom ner till själva staden igen efter en lika lång promenad tillbaka gick vi till ett cafe och åt en riktigt god middag innan vi tog en liten extra promenad genom staden för att sedan ta tåget tillbaka till Edinburg. Även denna kväll somnade vi efter en film och sov riktigt gott i de stenhårda sängarna.
 
Och så i måndags åkte vi hem, det blev inte så mycket mer än att gå upp, åka till flygplatsen, äta frukost där och sen återvända hemåt.
På hemvägen summerade vi resan och vi var båda riktigt nöjda, vi kände att vi hade valt rätt stad att bo i, rätt ställen att besöka och sett det vi ville se. Det blev en fantastisk bra resa med den bästa jag vet, skönt att få komma ifrån verkligheten med bara honom <3 Här kommer några av alla bilder vi tog på resan :)
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken resa ni haft, så fina bilder ni tagit. Kramar

2013-04-14 @ 17:54:47
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0