Djupa dalar

Åkte mot Göteborg vid 9 tiden idag, hämtade Johan och Jonas och började vår färd. Väl framme hämtade vi nummerlapparna, där var det lika mycket folk som alltid, vi struntade i mässan och la oss i solen och åt pastasallad. Såhär långt kändes allt bra, ställde mig efter en stund i toakön som var alldeles för lång så det slutade med att 10 min innan min start fick jag gå före alla, hade aldrig hunnit annars! Haha

Startade 14.15 och började min långa resa mot målet, 21 km skulle avklaras hade jag tänkt. Men efter 6 km började det kännas konstigt i knäet och efter 7 hade jag ont, blev intagen i ett sjukvårdstält, blev omlindad med ispåse på knäet och ombedd att gå tillbaka 500 m för att få taxi till mål. Dit kom jag med tårar i ögonen, jag ville ju inte bryta, jag ville till mål, göra mina 21 km men någonstans i bakhuvudet fanns att jag inte ville gå med ont hela sommaren.
Väl tillbaka vid målet tog jag en dusch bytte om och då släppte smärtan när jag gick så nu känner jag ingenting -jag hoppade av vid rätt tillfälle med andra ord.
Förövrigt så var det en sjukt varm dag så jag beundrar de som kom i mål, sjukt duktigt!!

Nu blir det hemfärd och ikväll Eurovision med vänner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0