Vansbrosimmet

Igår vid 13.30 lämnade vi Gnosjö bakom oss Tina och jag, målet var Vansbro. Och Efter MYCKET prat, godisätande, skratt och lite mer tjöt var vi framme. Tältet sattes upp och vi började gå in mot centrum, vi gick till mässtältet, hämtade våra startkuvert och kikade runt lite bland miljoner prylar. Haha

När vi kände oss klara beställde vi varsin pizza, åt den och sen gick vi till Putte, Frida och Mikael. Där bjöds det på glass och godis, Perfekt uppladdning inför simningen. Vi kollade på friidrotten och jag fick se min idol vinna (som alltid). Sen tickade klockan på och det var dags för oss att gå tillbaka till tältet och sova några timmar. Kvällen innan tävling är alltid bäst, alla är lite smånervösa och man pratar, diskuterar, skrattar och har kul med personer man aldrig umgås med annars, det var en riktigt bra lördagkväll :)

Idag vaknade vi tidigt, klockan var bara 5 första gången vi kollade på klockan. Men vi halvsov fram till 7 innan vi plockade ner tältet, köpte frukost och åkte till Putte, Frida och Mikael, åt den där samt taggade rejält!
Begav oss mot starten och då de andra startade redan en timme innan mig blev jag lämnad ensam ganska snabbt där vilket var rätt skönt. få ladda i ensamhet, gå runt och kolla på området lite och så, gå in i sin egna lilla värld och fokusera. Det är den absolut bästa känslan, en tävlingsdag precis innan start, den känslan i kroppen är det inte mycket som slår :)

Så 11.15 var det dags för mig att lägga handen mot plattan för att starta tidtagningen. Gick i vattnet, första känslan fy sjutton va kallt hur ska detta gå? Men så fort jag hade doppat mig ändades känslan och va skönt det var i vattnet. Första 100 m var jobbiga, folk överallt och varje arm- och bentag man tog slog man i någon annan. Men det lättades upp och snart gick det simma lite mer fritt.
De två första km var medström så det gick väldigt lätt att ta sig framåt, det var inte jobbigt någonstans och snart hade jag simmat halvvägs. Då frågade två personer i en båt hur det gick, fin fint svarade jag och de svarade vi ser det, bra tempo. Då taggades man ännu mer! När det var ca 900 m kvar till mål svängde vi in i nästa å, där blev det kallare direkt och det byttes från medström till motström på en gång, vilket man märkte av ganska mycket. Här började det kännas lite tungt innan man kom in i det. Men även här gick det bra och jag kände att jag hittade träningsmotivationen igen, den har inte befunnit sig i min kropp på flera veckor. det var roligt att känna den igen :)

Jag kom i mål, tiden blev 1h 9min och 41 sek. Jag hade som sagts i ett tidigare inlägg som mål att komma under 1h 30 min och det fixade jag ju :D så nästa år ska jag träna lite och komma ner på kanske timmen? :)

Vid målgången väntade Tina med en stor kram, hon var nöjd, ja med en tid på strax över 45 ska hon inte vara annat. Sjukt bra jobbat!! :)

När vi hade ätit, duschat och hämtat ut våra diplom började vår resa hemåt mot Gnosjö igen. Det blev som på uppresan, prat, prat, tjöt, skratt och lite glass på det ;) haha
Tack för en sjukt bra helg, haft så himla roligt!! Och har som sagt hittat motivationen för träning igen, sjukt kul! Det snackas nu om att vi ska testa triathlon snart så om någon har något bra att tipsa om som inte är allt för långt så hojta till :) annars är det bara att träna på inför Lidingö nu som är sista grenen i klassikern :)

Livet har sina motgångar men det har så mycket mer positivt att erbjuda. Jag mår så himla bra just nu, med ett leende på läpparna, Livet leker och jag är sjukt lyckligt lottad av att ha så många fina vänner runt mig


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken känsla, så grymt bra!
Det blir vansbro eller vansbro triathlon halvironman för mig nästa år. Hoppas på de sista :D
här är sidan jag pratade om. http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTriathlonforbundet/Tavling/Tavlingskalender/ kramar

2013-07-08 @ 21:41:28
URL: http://overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0