Mot banarp idag!

Varit ganska lugnt senaste dagarna, jobbat, pluggat, kollat på hockey med Jakob, ätit sovit.

I fredags körde jag 45 min spinning innan det bar av mot Jönköping och läkaren. han gjorde ultraljud på knäet och såg att det var lite vatten i det men tydligen skulle så lite inte vara någon fara. Utan det var en stor muskel som går från höften och fäster under knäet som var för stel. Han gav mig även en stötvågsbehandling som gjorde ganska ont i slutet, var som en hammare som slog mot det onda stället. Det var en behandling som funkade i de flesta fall om man körde den ca 1 gång i veckan. Men man fick inte träna när man gick på den så han tyckte inte det var något alternativ för mig just nu. Så jag fick olika övningar som jag skulle göra varje dag för att mjuka upp och så. Så hoppas det hjälper så vi slipper gå vidare :) att åka Vasaloppet såg han inte som något hinder utan han sa mest kör med ditt sunda förnuft, får du jätteont så är det självklart att man inte fortsätter men en liten smärta var inte farligt för det var ju inget fel i själva knäet. Ja nog om det.

Annars i fredags så var jag hos Linda med fina tjejer och käkade tacos och lekte med någon socker sak som såg ut som marsipan. (Petras bild)

Igår skulle jag och jakob åkt skridskor på sjön med när det inte var skottat tog vi fyrhjulingen till ett vindskydd, grillade korv och tog lite kort :) därefter åkte vi och kollade på Andreas match, duktig var han som höll nollan och de vann med 3-0 :) tog lite kort där också så kommer visa några någon dag framöver.

Sen igår kväll var Amanda och Jonathan hos oss, vi åt och kollade melodifestivalen. Mycket trevligt!

Och nu, ja 5 över 7 sitter jag i Gnosjö, har precis ätit frukost och snart bär det av till banarp för skidtävling :) 40 km.

Mer får ni veta sen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0