Dags att inse

Tävlingen igår gick väl sådär, fick ont i knäet efter bara 10 km och plågades med det resten av loppet, även armbågarna började göra ont men man får väl räkna med det, 42 km känns i kroppen och jag undrar hur det kommer kännas om 3 veckor då det är dubbelt så långt. Det var i alla fall sjukt jobbigt, halva banan var fin, där det var konstsnö, det hade kommit 15 cm nysnö dagen innan så de hade förlängt banan ut på en golfbana, där ute höll inte spåren ihop utan redan på varv två var spåren borta och man fick pulsa genom snön, sjukt jobbigt! Haha

Men tillbaka till knäet, jag kan nog inte blunda för det längre, innan har jag aldrig haft ont när jag åkt skidor men det fick jag nu vilket betyder att det blir inte bättre utan sämre. Ska ringa en läkare nu och se om han har någon tid innan vasan så får det vara hans beslut om jag ska åka eller inte. Jag vill så himla gärna men känner att jag inte vill riskera något om det inte skulle vara bra att åka.

Trodde kroppen skulle vara värre idag men nej, knappt ont någonstans, ljumskarna känns men annars så :)

Jag hade inget mål med tävlingen utan jag är bara nöjd att jag gjorde det! 42 km tog för mig igår 4 h och 1 min :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0