Midnattsloppet

Dags att skriva några meningar om midnattsloppet då :)
Ja i lördags kväll vid ca 20.30 åkte vi mot starten, värmde upp och stretchade. Allt kändes bra, riktigt bra! Det enda som gjorde mig nervös, det var inte loppet i sig utan alla tankar låg runt knäet, kommer det hålla?

Ca 21.40 gick startskottet och vi var iväg, det var sjukt trångt och sjukt många människor som skulle fram åt samma håll, alla ville vara först. Första kilometern var det bara att hänga med i tempot som alla andra höll, man kom inte förbi. Sen började det lätta och jag började springa om folk.

Allt kändes bra, kollade på klockan flera gånger och kilometertiden visade under 5, flera gånger var jag nere på 4.30-4.40/km och ändå kändes det bra i kroppen. Hela loppet flöt på bra, en lång och brant backe på ca 1 km gjorde att tempot minskade något men lyckan befann sig i min kropp, jag sprang utan smärta.

Sista biten innan mål kunde jag öka ganska bra igen, jag var inte så trött och jag hade inga känningar i knäet. Jag kom i mål på tiden 48.46 och placering 257. Det kändes inte heller fy skam att slå Tomas, även om det bara var med en minut ;)

Vi pustade ut en stund innan duschen väntade, vi fixade oss och drog in till stan där utgång var planerat. Men då jag var i helt andra tankar och för det första lämnar legget hemma och sen var för ung (25 års gräns) blev det för oss att hänga ute på stan istället för inne på dansgolvet. Haha men kul hade vi ändå :D

Igår åkte vi hem, jag tog en sista glass för säsongen på Chappen med Pär och Jakob, käkade lite våfflor på kvällen innan sängen väntade. Idag har intervallerna sprungits 320metres blev det och nu ska jag plugga lite innan jobbet väntar :)

Du kan om du vill, bara gör det!


Kommentarer
Postat av: Anna

Du är så grym, vad snabb du är. Skönt att knäet höll, underbart! Kram

2013-08-26 @ 16:16:40
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Anna

Ännu en gång, du är grym. Så snabb och du inspirerar mig. Kram

2013-08-28 @ 20:19:03
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0