Klar med klassikern!

Ja i söndags sprang jag ju då Lidingö tjejlopp, mitt mål var att springa under 50 min, jag lyckades inte. Tiden blev 52.05, men jag är sjukt nöjd ändå, banan var grymt jobbig, backar upp och ner hela tiden.
 
När jag kom i mål var jag också då klar med tjejklassikern, där däremot slog jag mitt mål med nästan 53 min!! :) mitt mål var under 8 h på alla grenar, det slutade på 7 h, 7 min och 32 sek :)
 
Det började i mars med tjejvasan, 30 km, den körde jag på 2 h 29 min, 2 sek
I juni var det dags för cykling, vätternrundan 100 km, det tog mig 3 h och 22 min
I juli simmade vi Vansbro tjejsim 1 km, tiden blev 24 min och 25 sek.
Och nu då i söndags Lidingö, 10 km löpning på 52 min, 5 sek.
 
Jag är så sjukt glad att jag klarade det, nästa år är det dags för hela klassikern ! :)
 
Och lite svar till dig Anna, jag är nästan helt 100 på att det är vänster sida man ska springa på, det är ju bara fordon som framförs på höger sida som jag vet, du ska ju möta trafiken när du går/springer :)
Och lära sig racercykel Anna, det krävdes mycket övning för min del, det svåraste tyckte jag var att man satt fast med fötterna, jag hade problem med att våga ha kvar dem och inte ta ur dem. Bromsa var inte svårt, det som kan vara knepigt är ställningen man sitter i, sitter ju lite annorlunda jämfört med en "vanlig" cykel. Men man kom in i det ganska fort tyckte jag! Sen hade jag ju fördelen att jag hade Andreas mamma som övade och tjatade på mig hur jag skulle göra, men det hjälpte. Om du behöver hjälp så hör av dig så ska jag se om jag kan lära dig :) Har du hittat någon än?
 
Idag skrev jag tentan, gick sådär, kändes okej men skrev inte på en fråga vilket gör att det kan gå precis hur som helst, men håller tummarna :)
 
Körde en mil på rullisarna idag när jag kom hem, bäst att börja träna ordentligt inför vasan nu! Nu njuter jag av en ledig kväll från plugget, ska snart äta kycklinggrytan som står och puttrar på spisen :)
 
Lite bilder från klassiker året :)
 
 
Laddad inför Tjejvasan
 
 
Fick en hälsning av mamma ute i spåret :)
 
 
Blev bjuden på fika på jobbet av Diddi när jag klarade vasan
 
 
Träning inför vättern
 
 
Laddade tjejer inför vättern
 
 
Vi gjorde det!
 
 
Älsklingen var och hejade <3
 
 
Dags för vansbro, uppladdning med grillmat dagen innan i husvagnen
 
 
Jag plaskar i vattnet
 
 
I mål
 
 
Wopp wopp
 
 
Även detta fixade vi!
 
'
 
Glad tjej efter lidingö (Fler bilder från när jag sprang kommer)
 
 
Fick ros, handduk och jacka av andreas :)
 
 
Och så var klassikern slut, nu väntar jag bara på mitt diplom :D

Kommentarer
Postat av: Anna

Grymt!!! så himla bra jobbat, är väldigt impad!
Tack för svaren =) Ska höra av mig om jag behöver hjälp med cyklingen. Kommer nog snart, haha! En ny hoj köpte jag i augusti :P en blå racer :P
KÄnns så konstigt med löpningen bara. FOlk gör så olika så de är riktigt svårt när man springer osudden :/ Försöker springa på vänster sida iaf :P kramar

Svar: Tack Anna! :) Ja gör det, får cykla ihop nån gång :) Haha men osudden är väl bara gångstig typ ? Kram
Linnea Park

2012-10-02 @ 20:08:54
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Petra

Du är grym! GRYM! :)<3

Svar: Du är bäst! <3
Linnea Park

2012-10-02 @ 22:05:45
URL: http://gettingtheree.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0