London

London var kanon! Underbart att komma iväg!!

Torsdag:
Vår resdag, planet lyfte vid 10 tiden, kommer inte riktigt ihåg, vi var framme vid 11 engelsk tid (12 svensk) satte oss på bussen som skulle ta oss från flygplatsen till stan. Den tog ca 1,5 h och var riktigt dryg! Väl framme skulle vi hitta hotellet, det tog sin tid men vi hittade, ett litet mysigt hotell med betoning på litet, 3 rum på varje våning! Haha
Bytte om lite snabbt och tog tunnelbanan ut till stanfordbridge eller hur det nu stavas, chelseas arena i alla fall där mamma mycket glad gick runt och kollade. En overall senare kunde vi gå där ifrån. Gick en runda på stan för att kolla läget innan vi åkte mot hotellet igen.

Fredag:
Vi började dagen på Madame toussoes, riktigt häftigt faktiskt, träffade många snyggingar där! Haha därefter blev det andra sevärdheter, tower bridge, London eye, Big ben och trafalgar square. Vi åkte London eye, vilken utsikt man hade, sjukt man såg 40 km stod det på en skylt. Mamma pappa och johan skulle gå in i en kyrka men jag och andreas tog en promenad och satte oss på ett cafe/pub med en glass och öl :) Eftersom detta var pappas födelsedag gick vi ut och åt en riktigt fin middag på kvällen på en mysig restaurang. Han fick presenter och vi hade en trevlig stund. Väl tillbaka på hotellet blev det film och kortspel :)

Lördag:
Jag och Andreas bestämde oss för att inta stan och shopping medan de andra skulle gå och kolla på slottet. Vi gick på samma gata i ca 6 h! Och hann inte med hälften av affärerna! Haha lite blev det inköpt från min sida iaf, ett par löparskor, en klänning, en väst och en mössa. Andreas investerade t-shirts och jeans. Därefter skulle vi gått till en pub och kolla på Arsenal-fullham tänkte vi men det var tydligen olagligt att visa engelska matcher som började kl 15 på pubarna :s så vi tog en promenad genom hyde park, bara gick och myste runt :)
Lite senare mötte vi upp de andra och gick till en restaurang och åt, därefter blev det en pubrunda och massa trevligt tjöt :) en tidig kväll väntade och klockan ställdes på 03.00 (02.00 svensk tid) vi skulle mot flygplatsen,.

Söndag:
Ja som sagt en tidig morgon blev det, planet gick 06.40 engelsk tid och resan från hotellet tog ca 1,5 h. Vår taxi chaufför höll på att somna flera gånger, vinglade mellan filerna på motorvägen, tur att pappa satt och försökte hålla honom vaken! Flygresan gick bra och vi kom hem i tid.
När vi kom hem åkte jag nästan direkt till smålandsstenar för innebandy, 3-3 slutade matchen med besvikelse. Vi kan bättre, mycket bättre!

Idag började dagen med gymmet, ingen semester längre, 1 h ben! :)
Jag har också fått reda på att jag är godkänd på marknadsföringstentan så nu kan jag lägga all fokus på nationalekonomin.

Här kommer lite bilder, oredigerade och bara ett urval av alla vi tog :)

Påväg :)

Tunnelbana

Mamma utanför chelseashoppen

Hotellet

Fika första kvällen :)

Kvällspromenad

Julskyltningen var i full gång :)

Mysigt på gatorna

Oxford Street

Telefonkiosk

Madame tussauds

Nöjd kille! haha

Inte alla som petat engelska drottningen i näsan

Promenad vid någon park, där soldater som dött i krig men som inte hittats hade sina namn

Fish and chips

Tower bridge

Öl och glass paus :)

Trafalgar square

Jag och pappa

Big ben

London eye

vandring genom stan

Jag och Andreas tog en promenad i Hyde park efter en lång shoppingdag

Öl på en pub sista kvällen

Dags att fara hem, borta bra.. Vill resa igen ! haha