Svalkar vinden värmer solen

Det blev en tung dag igår, många tårar och mycket kramar.. Men nu är det över, bara att försöka gå vidare!

Kvällen blev bättre, grill och mys hos Annie och Marcus.

Idag gick jag upp tidigt, ut och löpa! Kändes grymt i kroppen så bestämde att köra hårt. Första 4 km mellan 4.34-4.49 min/km och det kändes bra!

MEN så kom solen fram, jag kom in i lä med ingen vind och solen gassade. Inget vatten hade jag med mig, jag fortsatte springa och det började bli tungt. Huvudet snurrade och benen gick saktare och saktare, kollade klockan och km tiden blev längre och längre var nästan uppe på 6 min/km ett tag.

När jag hade ca 2 km kvar hem började yrseln komma och luften blev allt svårare att få in. Kämpade mig verkligen hem, aldrig känt så innan. Jag kom hem, rundan blev på 8 km. Minuter tiden slutade på ett genomsnitt 5 min och 8 sec/ km. Och det tack vare mitt tempo i början. Högsta puls 206 och genomsnitts puls 196.

Tog en flaska vatten, la mig på altanen.

När jag hade återhämtat mig någorlunda packade jag in cykeln i bilen, åkte till Värnamo där det blev 39 km med Laila. Hade INTE cyklat det om jag inte hade lovat henne och haft henne som drog mig.. 1 h 25 min tog det, genomsnitts fart 27.53 km/ h.

Nöjd med min dag så kände att jH förtjänade en bit pizza. Nu blir det soffläge en stund innan vi ska till Johan och grilla och ta några kalla ikväll :)

Ta hand om de ni älskar och var tacksamma över allt, litet som stort. Man vet aldrig när eller på vilket sätt saker förändras


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0