One of the sweetest things in life

Igår ringde klockan 03.30, upp och äta frukost, packa bilen och bege oss mot Gnosjö för att hämta Amanda och bege oss mot Motala.

Nervositeten började komma och jag började bli orolig, jag hade ju aldrig cyklat så långt innan. 10 mil !!

8.02 gick starten, började lugnt ut ur Motala för att sedan börja trampa på rejält i regnet, hängde på en klunga. Det gick fort, riktigt fort och jag kände att jag aldrig skulle orka 10 mil om jag höll deb farten. Så efter 15 km släppte jag dem och började cykla själv, genom blöt var jag vid detta laget.

När jag kom till 25 kms skylten började jag tveka, benen värkte, kommer jag verkligen klara detta?

Men så sprack det upp, det slutade regna och solen började titta fram, kläderna torkade och det började bli behagligt varmt.

Så började det gå uppför, här hade jag verkligen behövt hjälp av en klunga! Men SAKTA tog jag mig uppför, det lutade uppåt ganska länge och det var inga roliga backar för mina ben, var nära att ramla en gång. Men lyckades fånga upp cykeln och mina trötta ben hade tillslut tagit mig upp.

Och efter upp kommer ner, riktigt goa nedförsbackar väntade, vilade mina ben och när jag kom ner hade vi cyklat ca 40 km, alltså ca 60 km kvar.. Jag hade inte ens cyklat hälften!

Helt ensam fortsatte jag min resa över åkrar och ängar, riktigt fint var det. Men nackdelen när man kom ut på de öppna var att det blåste! Det hade det inte gjort i skogen där den tidigare delen av banan gick.

Efter 70 km var jag riktigt trött, en tjej från Arvika cyklade ikapp mig, hon cyklade också ensam och hade sett min rygg länge, börjat trampa på och bestämt sig för att cykla ikapp så vi kunde hjälpas åt.
Det tackar jag för! Vi ökade farten och pratade om en massa saker, riktigt trevlig tjej!

Men när det var 15 km kvar ville hon öka ännu mer och jag orkade inte hänga på. När jag såg skylten med "Motala 5" var det första gången under loppet som jag kände yes! Nu klarar jag detta!

I målområdet stod mycket folk som skrek och applåderade! När jag kom över mållinjen var jag HELT i min egen värld och hörde inte att speakern pratande med mig så han kom och hämtade mig och ja där stod Andreas och tog emot mig, en intervju mellan oss 3 hölls och jag fick då veta att jag var 38 tjej i mål, av över 7000! Och jag hade en tid på 3 h 24 min. Mitt mål var ju under 4 h 30 min så den känsla när jag fick reda på hur det hade gått var såå underbar!

Fick en ros, linne och t shirt av Andreas sen tog han min cykel och grejer, snällt eftersom mina ben värkte ! Vi gick och satte oss vid ett bord så kom han med fika, cola, wienerbröd och negerbollar. Han kan den där mannen :)

Så.
Tid: 3 h 24 min
Sträcka: 100 km
Genomsnitt hastighet: 29,51 km/h
Förbränning: 1729 kcal
Snitt puls: 174
Högsta puls: 196

Kvällen spenderades sen i Åsenhöga där vi firade Tomas 25 års dag! Trevlig kväll med god mat och dricka :)

Idag trodde jag att jag skulle ha jätteont i benen men nä känner knappt någonting :) axlarna och nacken värker dock. Så planerna för dagen är nog lugn :)

Kan bara säga, jag är sjukt nöjd :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Underbart! Bra jobbat, jag måste testa och cykla den jag med. Ser fram emot detta. Startar alla samtidigt eller i olika etapper?

2012-06-10 @ 13:16:22
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Tack! Ja det tycker jag verkligen att du ska göra! Superkul! :D Det är olika etapper, 2 min mellan varje tror jag det var :)

2012-06-11 @ 10:49:12
URL: http://linneapark.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack, jag tycker de känns lättare att hålla koll på maten för då vet jag vad jag ska handla när jag gör veckolista, hehe!

Då hänger jag med, de är ju perfekt att ha de så :D

Nästa år kanske det är min tur att ställa upp :P

2012-06-11 @ 22:28:49
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0