Medaljens pris

Har vilat hela helgen som varit, dels för att jag haft mycket annat, men också för att knäet kändes förra veckan så vågade inte riktigt, tänkte tagit mig ut på en lätt runda igår men huvudvärken dunkade bakom pannbenet så jag övervägde att inte göra det.
 
I fredags hade vi stövel-kväll, vi drack ur stövlar helt enkelt, svårare var det inte! haha Trevligt var det!
 
I lördags var jag ute i skogen med pappa och Johan, plockade lite blåbär som jag senare rensade! Det blev ca 4,5 liter som jag plockade :) På kvällen kom Jocke och Malin, det blev lite grillat, kubb, os och trevligt snack!
 
Igår som sagt förstördes nästan hela dagen av mitt huvud, jag blir verkligen dålig när jag har huvudvärk, jag har det inte ofta men när jag väl har det så är det bara att ligga still och blunda typ.. Men jag begav mig ändå till Gislaved för att se älsklingen spela, de förlorade, men han fick pris för bästa spelare och tre hattar i tidningen idag <3
 
Det jag skulle ha gjort efter den var nog att sova, men jag kunde ju inte missa 100 m finalen i OS, det fanns ju inte på kartan, så en film sattes på för att underhålla oss innan det drog igång 22.50, och min favorit vann som jag hade hoppats, Usian Bolt, du är grym! Klockan sprang iväg och när jag väl gick och la mig kunde jag inte sova. Så idag var det inte roligt att gå upp..
 
Men jag har inte haft många kunder på banken idag heller så har kollat på OS. Sen hittade jag en länk till en dokumentär "medaljens pris", där f.d idrottsstjärnor, bl.a. Christian Olsson, Karolina Klüft, Stefan holm, Linus Törnblad och Susanna Kallur intervjuades om deras träningar och tävlingar genom åren, hur kroppen hade reagerat, hur skadorna kom och hur de såg på det. En vädligt bra dokumentär faktiskt.
 
Den fick mig som motionär en inblick om hur det är att ta några steg högre och satsa på elitnivå, att springa 40 km/h på ett löpband och hur de maxar på gymmet.
Man fick se hur en som spjutkastare med gipsat ben kastade spjut, han vilade då ena benet på en plint och sa "man får träna på det sättet som det går".
Vissa åt alvedon och voltaren som smågodis, Stefan Holm berättade att han ofta åt det innan träningar. Det känns inte alls bra, då känner man ju inte av om skadan skulle förvärras, men det var det man fick ta sa han.
Linus Törnblad, han brände sina muskler, han åt mindre än vad jag gör som tjej som väger 20 kg mindre än honom trotts att han tränade så sjukt mycket hårdare. Han ville hoppa högre och då hade kilona betydelse.
 
Karolina Klüft stukade foten på träning, kvällen innan om det var VM ? Helsingfors var det i iaf, hon tejpade foten och tävlade ändå, vilket resulterade i att hon än idag känner av skadan....
 
Man ska vara försiktig om man vill nå sina mål, efter denna film kände jag mig duktig som vilat i helgen då knäet inte kändes helt okej i torsdags, men idag är det på det igen som gäller, känna mig för och ta träningen som den går.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0