JAAAAAAAAA

Ja! Då var det väl dags att berätta, min utmaning i sommar var att jag skulle ta mc kort, vilket jag klarade idag :)
Det började i maj då vi satt ett gäng hos Annie och Marcus och grillade, så säger Annie att hon ville ta mc kort och frågade om jag var på, jag är inte den som är den så ja, jag var självklart på. Så även Andreas och Johan. Vi ansökte om körkortstillstånd och bokade riskettan. Så långt var allt lugnt för min del, jag hade ju än så länge inte behövt sätta mig på en motorcykel. Haha sen kom jag på att jag nog behövde en motorcykel också, japp iväg till Alingsås och hämta en, en Honda cb 500 från 97 tror jag! Haha (röd är den iaf) började köra lite smått på industriområde då mina handledar papper dröjde.. Shit! Det var svårt ju, inte alls som att köra moppe! Men med lite övning så började jag så småningom lära mig. Tog en lektion och han säger "boka uppkörning" what? Haha men då hade han inte sett mig på konbanorna än! Vi körde risk 2an som gick bra, vi skrev upp dagen efter, klarade det på första försöket. Nu började jag tycka att allt gick väldigt fort! Här hade det gått ca 1-1,5 månader sen jag körde första gången.. Vi bokade uppkörning. Bokade en körlektion till, för att öva på konbanorna, det behövde mer övning sa han.. Visst tänkte jah snart får jag ut och köra med min handledare, men nej, då kom svaret att han inte fick vara min handledare. Så jag fortsatte mina konbanor på egen hand, Jakob körde mig till Gislaved där banorna finns uppställda, jag körde där, han körde mig hem. Haha ja och nu ligger kortet i min hand! Det har gått fort kan man säga! Planerna började smidas i maj, i mitten av juni började vi köra och idag, 21 augusti har jag mitt kort :)
MC KORT !!! :D


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack, vad snäll du är =)
Javisst är de kul, men jag har inga nerver. Sätter väldigt stor press på mig själv fast jag knappt inte sprungit :/ Jag lär mig nog, vill ju springa snart igen :D
Galet, du är inte dålig! Vilken grej, STORT GRATTIS :D

2012-08-22 @ 21:57:19
URL: http://overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0