There is no off season

Har vilat onsdag, torsdag, fredag. Inte för att jag velat utan för att motivationen varit borta, kroppen har sagt nej, har varit trött och hängig samt att det har kommit andra saker emellan som igår åkte vi till ullared direkt efter jobbet, när vi kom hem blev myskväll med tacos och film, titanic. Behövde verkligen det! :)
Kroppen behövde vilan, det märkte jag idag, åkte nästan 14 km rullskidor med Amanda och var inte jättetrött efter så känns att man är på banan igen! Underbart!
Denna veckan blir det mycket och hård träning eftersom jag åker till Barcelona nästa helg så blir det ingen träning mellan Lödag-Tisdag och lördagen efter det är det dags för nästa tävling, Värnamo kvartsmarathon, och helgen efter det är det dags, GÖTEBORGSVARVET, 21 km !! Jag känner mig inte beredd på det, det är sjukt långt och det krävs träning innan, förra året skadade jag mig efter 8 km, fram tills dess hade det gått riktigt bra och motivationen samt viljan var på topp, tyvärr sa kroppen nej, tvärt, det var som en kniv som högg in i knäet under varje steg jag tog, det gick inte, var tvungen att stanna, då hade jag 13 km kvar till mål. Dum som jag var fortsatte jag, jag sprang tills det sa stopp, då gick jag lite, sen sprang jag med smärta igen och sen gick det inte igen. Jag träffade två män som inte orkade springa så de hjälpte mig i uppförsbackarna då jag inte ens kunde gå utan en fruktansvärd smärta som jag inte trodde gick uppleva så med mina armar runt deras axlar hoppade jag på ett ben uppför. Det var nog bland det dummaste jag gjort, men imål kom jag.. Tyvärr förstörde det nästan resten av säsongen. I år har jag inte känt någonting men om det uppstår någon liknande smärta så kommer jag i år kliva av, det är inte värt det.. Men det är några veckor kvar så jag tränar på!
Imorgon ska jag jobba och efter det blir det antagligen ett långpass i löparskorna.
Nu väntar jag på min Amanda så vi kan ha lite mys och film kväll! :)
Dååå kör vi! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0